lördag 15 januari 2011

Naturilska

Det är så snyggt ute nu så man får lust att gå ut och slåss. Förbannad.. på att man liksom inte kan ta in det på riktigt känns det som, som om den vackra naturen borde göra nåt lika vackert med en inombords. Förändra en på lika drastiskt och spännande sätt.

Naturen ropar och skriker som en siren... kom kom kom... kom ut och lek, kom och bli lika intagande som vi, lika vit, lika ren, liiiika magisk......... hooo whoooo.. kooooooom. Och lättledd som man är rusar man ut... NU.. NU händer det..men inget händer förutom att man står lite generad där med samma gråa dammiga utseende. Och känslan av "ännu en meningslös dag i mitt usla liv" sprider sin kyla i kroppen. Och allt är den snygga naturens fel.

Antar att det är därför man vill slåss.

 Pilhäcken håller på att ta över hela trädgården, den växer sex meter per sommar, vilket gör att jag är lite rädd för den. Vi har den som insynsskydd. Nu är det vinter och snön lägger sig trecentimetershög på varje gren. Fan va snyggt.


 Snöhattar. Jag blir galen av ilska.


 Snöhattar.........
Snöhattar..

5 kommentarer:

  1. Men du gör den en snöhatt!! Eller doppa hela huvudet i snön.... som jag fast i sand.
    Gå i idé och kom ut när det blir tö och slask och alla fula bajskorvar och fimprester dyker upp!!.....Känner med dig och med mig och ger oss båda en stor kram för att vi igentligen är minst lika vackra som pilhäcken! Kram Mia

    SvaraRadera
  2. menade förstås gör dig!! en snöhatt!!

    SvaraRadera
  3. jo.. bara en känsla som vackra, söta saker väcker. Som när man har en kattunge i famnen och det är så söt så man nästan måste krama ihjäl den.. :)

    SvaraRadera
  4. ja ha ja! Men bra att inte vara sååå söt tänk om folk skulle försöka krama ihjäl en så fort de fick chansen... bra att va lite grå och trist, passar mig idag mycket väl då jag fortfarande sitter i min randiga med täcket på och ingeningenting får gjort!

    SvaraRadera